Får du ikke epost med passord? Sjekk spamfilteret på din email.

Kutter kostnader med lojalitetsprogrammet

Steen Eiendom Entreprenør har brukt Optimera i snart 20 år og oppdager stadig nyttige tjenester. De har blant annet dratt nytte av godene ved Lojalitetsprogrammet og kutter på den måten kostnader i et krevende marked.

Smidig overgang

– Det gikk så enkelt og raskt å bytte avtaler at jeg ikke ser noen grunn til å la være, sier Roar Bjølseth i Steen Eiendom Entreprenør. Over tid merkes det når telefonregningen nærmest er halvert, i tillegg til andre besparelser.

Bjølseth har alltid visst om lojalitetsprogrammet til Optimera, og sett at det lå inne en del muligheter for avtaler. Samtidig tenkte han at de ikke behøvde noe av det. Den store aha-opplevelsen kom da han i høst klikket seg videre inn på «Visma Innkjøpssamarbeid».

– Der dukka det opp flere leverandører og tjenester som vi allerede brukte i hverdagen. Så langt har vi bytta telefonabonnement og fått bedre avtaler med Jobbfrukt, Oda og Circle K. Prosessen var veldig smidig og enkel. I tillegg til faste avtaler blir det jo til å bruke rabattene på hotell, leiebil og flyreiser når det er aktuelt, sier han.

I tur og orden ble han kontaktet av de forskjellige selskapene, og det tok ikke mange minuttene å få på plass avtalene som sparer bedriften for store beløp gjennom året.

Byggmesteren kutter kostnader ved hjelp av Optimeras lojalitetsprogram. Her på byggeplass.

Papirarbeidet har tatt over

Roar Bjølseth er daglig leder i Steen Eiendom Entreprenør på Elverum. Med 17 heltidsansatte tar de seg av det meste av prosjekter for private, det offentlige og næringslivet. Av de som jobber ute er det en murer og to lærlinger, resten er tømrere.

Etter at en kneskade satte stopper for tømringa, gikk Bjølseth videre med å bli byggingeniør på fagskolen på Gjøvik og har siden jobbet med prosjektledelse.

Vi treffer han og to kolleger på et prosjekt på Hamar hvor de er godt i gang med den andre av to eneboliger. Fra takterrassen på den ferdigstilte boligen er det flott utsikt, med gløtt av Mjøsa og Vikingskipet.

– Det er jo artig å få være ute og snekre litt, men det blir dessverre ikke tid til det. Som daglig leder har jeg mer og mer papirarbeid å holde styr på, forteller Bjølseth.

Når de utvikler tomter har Steen Eiendom Entreprenør selv totalentreprisen på prosjektene, og har hånd om hele prosessen fra råtomt til nøkkelferdig hus. Enten basert på Idéhus-katalogen, eller ved at deres faste arkitekt tegner byggene.

En stor del av denne aktiviteten foregår nå på Hamar, som er en by i vekst. Nærheten til toget og E6 gir overkommelig pendleavstand til hovedstaden.

Enkel FDV-rapport med MinOptimera

Bjølseth innrømmer at han sikkert kunne ha brukt MinOptimera mer, men én ting han alltid gjør kjapt og greit der, er FDV-dokumentasjonen til prosjektene.

– Det er utrolig lettvint å bare krysse av og ta ut det du trenger samlet. FDV-rapporten går så mye fortere å gjøre ferdig. Proffselgeren vår på Elverum gjorde meg oppmerksom på
muligheten for et par år siden, og det er mye enklere enn å lete fram dokumentasjonen rundt hos alle leverandørene, sier han.

– Ganske så lojale, kan du si

Bjølseth og kollegene handler alt hos Optimera, inkludert kjøkken og VFA. Og tekniske tjenester får de fra Rudshøgda.

– Vi har brukt Optimera i snart tjue år og er veldig fornøyde. Vi mener at lojalitet lønner seg i lengden.

Steen Eiendom Entreprenør er blant de største kundene på proffsenteret i Elverum. Kontakten med selgeren deres der er god — nesten for god.

– Det blir for det meste bestilling på telefon, det er liksom det enkleste. I tillegg er vi så ofte innom at man nesten skulle tro at vi hadde prosjekt der, sier Bjølseth lattermild.

For å trøste seg selv litt legger han til at det i det minste er køfritt i området.

Håndverker på byggeplass og i arbeid med et prosjekt.

 

Les mer om Lojalitetsprogrammet her!

 

Fakta om Optimeras lojalitetsprogram

  • Optimeras lojalitetsprogram er for kunder som har signert samarbeidsavtale.
  • Avtalene har et vidt spenn, fra reiser og overnatting, via bilforhandlere og bensin, til strøm og forsikringer.
  • I et skjema på nettsiden velger du selskapene du vil forhandle avtaler med, og de tar kontakt med deg direkte.