Ofte stilte spørsmål | Optimera

Hovedinnhold Hovedmeny

Har du allerede logget inn i MinOptimera?
Klikk her for flere spørsmål og svar.

Logg inn og kom i gang 

Hvordan logger jeg inn? 

Gå til optimera.no og klikk på "Logg inn" øverst til høyre eller fra innloggingsblokken på forsiden. Oppgi telefonnummeret eller e-postadressen brukeren din er tilknyttet. Så snart du har lagt inn informasjonen, vil du få tilsendt en kode til kanalen du oppga på siden. Tast inn koden og klikk "Logg inn". På denne måten slipper du å huske passordet ditt ettersom det sendes ny kode for hver gang. 

 

Jeg har glemt passordet mitt 

Du logger ikke lenger inn med brukernavn og passord. Oppgi istedenfor telefonnummeret eller e-postadressen brukeren din er tilknyttet og logg deg inn med koden du får tilsendt. 

 

Jeg har blitt logget ut. Hvorfor skjer dette? 

Av sikkerhetsmessige årsaker blir du automatisk logget ut dersom du som innlogget har vært inaktiv i mer enn en time. Oppgi telefonnummer eller e-postadresse for å få tilsendt ny kode for innlogging.   

 

Hva gjør jeg når jeg har kommet inn? 

Klikk deg inn på navnet ditt øverst på siden og sjekk at kontaktinformasjonen din stemmer. Dersom du har mottatt meldinger fra Optimera, ligger de under "Meldinger" (strykes inntil dette er på plass). Fra bedriftssiden kan du laste opp logoen din. Denne vil da vises på dokumentasjonsrapporter du lager, og tilbud du gir til kundene dine. 

Velg deretter det prosjektet du ønsker å handle til, se ordre og faktura for eller lage dokumentasjonsrapport på. 

 

Hvorfor bør jeg bruke MinOptimera? 

  • Med MinOptimera kan du søke etter og handle over 20 000 varer i nettbutikken. Dine priser er alltid oppdatert. 
  • Du kan raskt og enkelt opprette prosjekter og få full oversikt over ordre og fakturaer per prosjekt. 
  • All dokumentasjon på varer du handler blir automatisk lagret på riktig prosjekt. Dette gjør det enkelt å sette sammen FDV-rapporter og annen dokumentasjon til kundene dine. 
  • Hvis prosjektet ditt har miljøkrav i henhold til f.eks. BREEAM kan du legge inn dette på prosjektet og MinOptimera hjelper deg å handle riktige varer. Skulle du være uheldig å handle en vare som ikke er i henhold til valgt miljøprofil vil du få beskjed per e-post eller SMS med en gang. 
  • Du har tilgang til over 40 byggedeler på vegger, tak og garasjer, slik at du raskt kan kalkulere og bestille varer. 
  • Det er enkelt å opprette handlelister for prosjektene dine, enten ved å importere en excel-fil eller ved å velge enkeltvarer i nettbutikken.  

 

Hvilken nettleser og versjon bør jeg bruke? 

For optimal bruk av MinOptimera anbefaler vi at du bruker siste versjon av nettleseren din. Bruk gjerne f.eks. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Safari.  

Hvordan får jeg tilgang til MinOptimera?

For å få tilgang til MinOptimera må firmaet du jobber i være kunde av Optimera. Fyll ut skjemaet på denne siden så kontakter vi deg om innlogging. 

Fant du ikke det du lette etter? Send oss en e-post så svarer vi deg så raskt vi kan!