Får du ikke epost med passord? Sjekk spamfilteret på din email.

  • Aktuelt
  • Optimera.no - Norges største e-handelsløsning for byggevarer totalfornyes

Optimera.no - Norges største e-handelsløsning for byggevarer totalfornyes

Med en rekke store produktforbedringer for brukervennlighet, søkemuligheter og ikke minst hastighet, lanserer Optimera nå sin nye og betydelig oppgraderte e-handelsløsning for sine titusenvis av proffkunder.

– Med nye MinOptimera tar vi et enormt stort skritt fremover, og kan endelig tilby funksjonalitet på linje med de beste nettbutikkene til forbrukere. Søkene er raskere og bedre, klikkene er færre og løsningen lærer å kjenne deg over tid – og forutser hva du er på jakt etter. Dermed får du kjapt en langt bedre oversikt. Nye MinOptimera genererer også store tunge dokumenter, som miljørapporter eller handlelister, mye raskere. Til sammen vil dette oppleves som en liten revolusjon i hverdagen for våre mange proffkunder, sier kommersiell direktør i Optimera, Ole-Jørgen Mo.  

Optimeras e-handelsløsning, med over 40 000 varer, har etter lanseringen i 2015 utviklet seg til å bli Norges klart største i sitt slag. Her kan du som proffkunde raskt og enkelt opprette prosjekter, få full oversikt over fakturaer og ordre og lagre all dokumentasjon på innkjøp på riktig prosjekt. Sistnevnte gjør det langt enklere å sette sammen FDV-rapporter og annen dokumentasjon til kunder.

Ny, mer brukervennlig og effektiv plattform

Med totalfornyelsen får proffkundene en ny og langt mer brukervennlig, effektiv og tilgjengelig plattform. Produktene er også sortert slik at du kommer dit du vil med færre klikk.

– Med automatisk frislipp av ordre er du sikret at lagerførte varer går automatisk til plukk og proffkundene får sin leveranse raskere. Dynamisk prising betyr at vi gir kundene våre budbilpriser på småleveranser – av for eksempel festemidler til en byggeplass.  Har du fått et spesialtilbud i et prosjekt kan du også nå handle dem til denne prisen rett fra MinOptimera, sier Mo.

Klikk og hent på to timer og bedre varetilgjengelighet

Legger du nå inn en klikk og hent-ordre på lagervarer, skal disse være klare til å bli plukket opp to timer senere. Du får også full oversikt over hvilke varehus i nærheten av der du er som har varen – og slipper bomturen som ikke kan faktureres kunden.

– Har de ikke varen lokalt tilgjengelig, men den er på vårt sentrallager eller nærmeste regionslager, kan du få disse levert til ditt varehus. Det betyr at kundene får mye bedre varetilgjengelighet da vi har langt mer enn det kundene ser i sitt lokale varehus.

Svært gode tilbakemeldinger fra testbrukerne 

Ifølge Mo er en rekke av de små og svært store forbedringene som er gjort med nye MinOptimera kommet til etter innspill fra mange tusen proffbrukere av tjenesten, som er tilgjengelig både på mobil og på nett. Kundene forventer i økende grad denne type digitale løsninger, som de beste i forbrukermarkedet nå kan tilby, også innenfor B2B-byggevarehandel.

– Tilbakemeldingene fra våre mange testbrukere har vært at dette er en stor forbedring. Nå kan endelig byggmestere, snekkere og andre også enkelt bestille og rebestille med sin telefon fra byggeplassen. Det vil spare dem masse tid. Vi håper og tror at våre mange proffkunder er av samme oppfatning, sier kommersiell direktør i Optimera, Ole-Jørgen Mo.